יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

יש לי חולשה לרקדנים (וגם לרקדניות)

מי שמכיר אותי יודע שיש לי חולשה לרקדנים.
וגם לרקדניות.
תנו לי מופע מחול טוב, ואני מבסוטה עד הגג.

אומרים שילדים וחיות תמיד גונבים את ההצגה, נכון?
אז כשמחברים ילדים עם מחול, אני ממש בעננים.


 סוף שנת הלימודים מסמנת עבורי את תחילת עונת הפרמיירות של "זוז במחול". 


היכל התרבות רוחש ורוגש, ילדים, ילדות, נערים ונערות מתרוצצים כל היום בפנים ובחוץ, וכשהערב יורד והמסך עולה, אני יכולה להתרווח על הכורסא הנוחה של ההיכל (מי שמשווק כסאות כאלה הביתה, שיעדכן אותי, טוב?) ולהתמוגג.



כרגיל, אני מתלווה לחברתי הטובה, שבתה רוקדת בלהקת ריקוד ייצוגית של "זוז במחול", וברור שאני מחפשת את בת הטיפוחים שלי על הבמה, אבל עם השנים, כבר פיתחתי קשר לכל הילדים המוכשרים האלה, שעולים על הבמה הזאת, ונותנים שואו מטורף, שלא יבייש אף אנסמבל מקצועי.



ובעוד אני מתענגת על הריקודים, אני גם מנסה להכנס לראש של הרקדניות הצעירות האלה. הרי יש את הכוכבות של הלהקה, שתמיד ממוקמות בשורה הראשונה, עם החיוך הכי גדול והתנועות הכי מיומנות, אבל אני אוהבת לא פחות את הבנות בשורה השנייה, השלישית והרביעית. אלה שנותנות את הכל ונהנות מכל רגע, כאילו היו בול במרכז הבמה, ואולי בסתר לבן גם מקוות בשנה הבאה לעבור עוד שורה קדימה.



המופעים בהם נכחתי היו מדהימים! כל ריקוד הוא סיפור, כל ריקוד הוא עולם שלם. התלבושות, המוזיקה והתפאורה משלימים את הכוריאוגרפיות המהממות, שהמורים של "זוז במחול" הוגים במוחם הקודח.



אני רק חושבת על בנייה של ריקוד כזה, והראש שלי מתבלבל. אני תוהה איך הם יוצרים את הריקוד. אולי הם כותבים את התנועות של הריקוד במילים? או מציירים אותן בסמלים גראפיים? או שאולי מצלמים את עצמם רוקדים?



בשנה הבאה אולי סוף סוף אמצא את האומץ להצטרף לשיעורי מחול לנשים, כדי להבין, פעם אחת ולתמיד, איך הגאונות הזאת עובדת.



אבל כל זה לא משנה, כי מה שחשוב הוא, שעל הבמה אנחנו רואים ריקוד מושלם, שכאילו בא להם ממש בקלות, אבל אני רק יכולה לתאר לעצמי כמה זמן, דם, יזע ודמעות הושקעו, כדי להפוך סדרת תנועות אקראיות ליצירת מחול שלמה. ליצירת מחול, שבה ריקוד רודף ריקוד, מנגינה מתחברת למנגינה, להקה מחליפה להקה, תלבושת משתנה לתלבושת אחרת, קצב מהיר מתחלף בקצב איטי (ולהפך), והקהל זוכה לראות מופע מתוקתק, מוקפד, מקצועי, מהנה ו...מושלם!



כל הכבוד לרקדנית הפרטית שלנו, וכל הכבוד ל"זוז במחול"!



עוד מופע מדהים הסתיים.
מחכה כבר לראות מה תכינו לנו בשנה הבאה...









הערה: התמונות לקוחות מדף הפייסבוק של "זוז במחול". היה לי קשה לבחור את הטובות ביותר, אז 
אני מציעה לכם להכנס ולהציץ בעצמכם בילדים המוכשרים האלה, שצומחים כאן בעיר שלנו, אולי שני רחובות מכם, אולי בבית לידכם, או אולי בכלל אלה הילדים המוכשרים שלכם???
כנסו לכאן: www.facebook.com/zoozdance1


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה